tisdag 19 oktober 2010

Ibland är det tungt att vara hundägare

Och det är när ens familjemedlem går bort. För dom blir ju familjemedlemmar även fast man vet att man bara har dom en relativt kort period. Vi visste att vi skulle ta bort Rave, men hade inte tagit beslutet när. Han har ju varit så pigg och alert, följde med oss på skutan och plockade bär (jodå ha plockade och åt hjortron han med) bara för några några månader sedan. Men nu på slutet så märktes det att han blivit gammal...
Lustigt det är med hundar, Bitzie kände att hon behövde trösta oss/mig. När Börje åkte iväg och jobbade i natt, hoppade hon upp i sängen, och sov hos mig hela natten. Hon sover aldrig i sängen. Hon kan komma upp och hälsa på men aldrig sova. För några år sedan så hände en jobbig sak och jag var så ledsen, då hoppade Blizza upp i sängen och lade sig i huvud ändan, och fast jag försökte få bort henne, hon knyckte ju liksom min kudde och det blev varmt att ha hennes päls i ansiktet, så vägrade hon att hoppa ner. Inte heller hon sover i sängen, och har aldrig gjort.

I dag har har tvättat filtar och handdukar inför valpning. Blizza är badad och frissad, valprumet fixat, det mesta är klart nu, det är bara lite små grejer som ska till. Anteckninsblock ska vara på plats, vågen, och en kamera ska införskaffas. Våran glömde bort att den var vattentät, när vi var på Korfu... dålig timing :/

Nä, nu måste jag krypa till sängs, det blir en fullspäckad dag i morgon, ska iväg på jobb en kort sväng på morgonen, handla lite, fixa det sista från apoteket som kan vara bra att ha till valpningen, hem, mitt i dan så kommer en valpköpare förbi för att vi ska få bekanta oss lite. I morgon nämligen sista dagen som det kommer att komma hit någon, och som jag åker iväg.
Fom i morgon em, kommer vi att bara ha det lugnt här hemma, och jag kommer att jobba hemifrån. Så det gäller att fylla kylen hahaha. En sak jag verkligen inte är förberedd på är namn! Jag har inga namn på G. Jo en ska heta Chivas, men jag har liksom glömt den biten, att dom ska heta något åxå oops hahaha. Bilderna på Blizza kom aldrig. Jag får inte till blåtandsfunktionen mellan dator och min mobil. Måste koppla in sladden, får ta mig i kragen att göra det, men inte nu. Nattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar