fredag 23 oktober 2009

Valpar planeras!!

Blizza började ju att löpa lite tidigare än vad jag hade tänkt, jag trodde att hon skulle vänta med löpet till Januari i alla fall. Funderade ett tag över om jag skulle vänta till nästa löp eller inte. Men efter att ha pratat med valpköparna och familjen, och hanhundsägaren så blev beslutet att vi ska ta detta löp. Det ska bli sååå mysigt att ha små valpisar i huset igen :D Dessutom så känns det lite skönt att ha trevligheter att fundera över efter allt jobbigt som vart.
Till veckan så ska Ewy leverera en valp till Ö-vik så då träffas vi i Sundsvall och hon tar med sig Blizza. Så hämtar jag henne sedan när allt är klart. Kan det bli bättre?! Dessutom så ska vi hälsa på kompisar och förhoppningsvis hinna en sväng på IKEA :D
Iambo är helt underbart vacker, mörka ögon och ett helt underbart temperament.
Det känns riktigt riktigt bra att det blir han! Dessutom roligt att det är Ewys hane. Hon har många år av erfarenhet och vår första hund Rotax var efter hennes hane Jambos Kello. Kello som jag har tyckt och tycker nog kanske fortfarande var den vackraste hane jag sett!
Jag tror att det blir riktigt coola och härliga valpar.

Nu kommer lite bilder bilder sedan promenaden. Ha en undbar helg!


Underbart vackra Bitzie!

Ja det är ju inte lätt att få hundarna att possera som ni ser.
Så här vackert är det uppe vid sjöarna dit promenaderna oftast bär.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar