lördag 11 september 2010

Valpar på G!







Har ju försummat denna stackars blogg och hemsida, det har varit aldeles för snurrigt här hemma med jobb, resor, datakrongel, och annat pyssel.



Våran gamla dator med alla familjebilder, företagssaker, och alla valpköpar kontakter och anteckningar från de tidigare valparna har gått i graven. Riktigt tråkigt och jobbigt, massor av minnen som går förlorat och jobb som är nedlaggt. Det blir till att börja på ny kula. Tradigt minst sagt! Det finn en sista minichans att kunna rädda lite och jag hoppas verkligen det!






Nog om det.



Blizza är parad med Zigge, och är inne på hennes 3 vecka :D



Vi har varit borta 1v på semester och när jag kom hem tyckte jag att hon var en aning rundare, dessutom sa mamma att hon hade kräkts lite, kanske lite tidigt för det, men jag håller tummarna.






Zigge är en hane som jag tittat länge på efter att Ewy tipsat mig om honom. Men har fått vänta ett tag på hans HD röntgen.



Han har allt jag vill ha i en hane till Blizza. Glad, livlig, stor, välbyggd, bra vinklar, maskulint huvud, bra päls och benstomme, underbart temerament och mentalt stabil.



Jag tror att det kommer bli perfekt!



Vi ska behålla en tik, och sätta henne på foder hon min brorsotter som inte bor så långt härifrån.



Det ska bli riktigt roligt, och jag hoppas på att vi får en fri tik denna gång, för jag har sikte på fina hanar som är bärare. Om allt går som det ska med tikvalpen.






Jag kommer att uppdatera eftersom hur Blizza mår.



Lägger in lite bilder på Zigge, visst är han fin!!!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar