lördag 8 januari 2011

Chillar med Chilla

Har bara tagit det lugnt, vi har inte riktigt varit kry, delar av familjen har magsjuka och Vince har feber, och jag har inte varit allt för pigg så det kändes skönt att bara göra ingenting :D
Charlie och William har visserligen varit pigg så dom tog på sig längdskidorna och stack iväg 6km. Bra jobbat! Det kunde dock ha slutat illa för dom tog med sig Blizza och så kom dom på av ngn anledning att dom skulle åka diket hem istället för i skogen.
Blizza sprang över vägen och blev påkörd av en bil.
Jag var precis på väg för att kolla var dom tagit vägen (fortaste sättet att komma till skogsbilsvägen var för mig att ta stora vägen dit istället för bakom huset där det är djupsnö)
Och när jag kommer där på vägen så ser jag en bil som bromsar och hör Blizza skälla och ser hur varnings blinkern slås på. Gissa om jag fick panik och springer dit bort.
Tur i oturen så körde hon inte fort och han nästan stanna så hon bara tuchade i Blizza, som var överlycklig att matte kom där som en toka alldeles upprörd. Fick många pussar och hon tyckte det var så trevligt med uppmärksamhet. Men fy så orolig jag blev!
Och det är ju lätt att vara efterklok. Borde ju sagt till barnen att ta med ett koppel om de ska åka diket hem, men jag kunde aldrig drömma om att dom skulle göra det. Och förresten så vill jag helst inte att dom åker diket i alla fall.
Men Blizza verkar det vara bra med i alla fall. Haltar inget och har inte ont när jag klämmer sträcker och känner på henne. Däremot så kan jag tänka att hon blir stel i morgon. Dels för träffen och sedan så har hon pulsat i snö flera km och hon är lite otränad nu eftersom hon haft valpar och det har varit så kallt ute.

Jag har som sagt annars bara tagit det lugnt myst med Chilla, hon är ju helt otroligt söt, måste få visa er hur söt hon är när vi Chillar hihi



Och jag måste bara visa vilka underbara baktassar denna flicka har!! Luktar gott gör dom också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar