måndag 5 december 2011

Akoda på spårstigen :D

Måste å visa ett härligt mail jag fick från Catharina Akodas matte:


Hoppas att ni har snö – här i Göteborg är det bara grått&vindigt, men när jag körde några mil norr om Göteborg i dag så önskade jag att jag hade vinterdäcken på. Anledningen till att jag var ute och for var att jag hade bokat in båda hundarna på ett anlagsprov för viltspår. Det gick verkligen jättebra för båda hundarna. Domaren, som aldrig tidigare hade haft svenska lapphundar i testspåret var genuint imponerad av dem vilket kändes extra roligt. Han skrev ganska likt om hundarna i protokollet, men i dag var just Akoda ett strå vassare. Så här skrev domaren.” Startar mkt raskt. Spårar kryssande, men med full kontroll över vart spåret går. Gör egentligen inga större misstag, utan går till spårslut på ett utmärkt sätt. En mycket pigg och energisk hane. Ett anlagsspår var alldeles för lätt för den här duktiga hanen.


Ni kan tro att man blir varm om hjärtat när man får sådana mail :D Nu ska dom träna för öppen klass och jag håller tummarna för att det ska gå galant :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar