lördag 11 december 2010

7v och full rulle

I torsdags blev valparna 7v och det är full fart på dom. Alla är så underbart framåt och social. Det är ju en hel del oljud här i huset, men det är inga problem att sova mitt i allt :D Något udda ljud är kaffekvarnen. Låter som man mixar isbitar typ. Det enda valparna gör är att titta upp och pausa leken för ett ögonblick, sedan fortsätter dom som inget har hänt. Coola valpar, och det är roligt!

Idag hade vi en valp intressent här, det var mycket trevligt. Han älskar att jaga och att vara i skog och mark, bor dessutom mitt i skogen, mer mitt i skogen än vi. Valpen som flyttar hem till honom kommer att få ett paradis :D

Valparna får fortfarande äta av Blizza och hon är så tålmodig. Men så klart säger hon ifrån när dom blir alldeles för jobbiga, och det är bara bra med lite fostran.!
Idag fick dom tag på en plastpåse som de hade dragkamp om. Jag tog den i från dom , men av ngn anledning så hamnade plastpåsen på golvet igen. Men när valparna skulle ta den så var Blizza där snabbt och talade om att: "matte har sagt att ni inte får ha den!" Hon gick bara imellan och puttade bort valparna med nosen.
Hihi hon är så rolig.

Idag kom ett stort paket hem från Häromi. :D
Det är så sällan jag beställer så då gäller det att passa på.
I paketet så fanns det leksaker, godis, matskålar, fällar, vetegroddolja, B-vitamin, klotång, och en bok. Jag var inte ensam att beställa, både mamma och Johnna passade på när lasset ändå skulle gå.
I morgon tror jag att det inte kommer vara så mkt aktiviteter, hela familjen är sjuk (utom jag) och så ska det ska vara lite mildare ca -10 gr och på söndag bara -6gr och sol, så då ska vi vara ute och ta lite fina bilder :D
Ska välja ut och beskära 7v bilderna i morgon på lapptussarna. Dom är såå fina Blizzas bebisar!
Vet ni att några av dom går åt de bruna?! Kul! Undrar om ni kan urskilja det, när ni får se bilderna...spännande.
Nä nu måste jag krypa i säng, jag skulle ju vilja ta sovmorgon, men det vill inte valparna tyvärr...
07:30 vill dom få komma ut och sedan in å äta. Skulle säkert vilja få komma ut tidigare, men det vägrar matte!
Jag kommer ihåg när vi hämtade hem Blizza. Varje morgon 4-4:30 var hon helt galen, och skulle ha upp en. Det var bara att klä på sig och sticka upp i skogen så hon fick busa av sig, efter det tyckte hon att det lämpade sig med en tupplur! :S När matte hade blivit klarvaken av morgonluft...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar