söndag 5 december 2010

Blir galen

Nu har jag försökt att lägga upp en film, både igår och idag, men antagligen är den för stor så bloggen inte orkar ta emot den.

Valparna och Blizza mår i alla fall jättebra, och alla är så framåt och sociala. Dom älskar att leka med leksakerna och har gärna dragkamp med dom :D
Nu börjar dom även bli lite mer äventyrliga när vi är ute, dom vill upptäcka vad som finns runt om kring. Eftersom det varit så kallt här så har vi bara tagit ut dom en kort sväng för att dom ska få göra ifrån sig, så jag har inte byggt ihop någon valp hage åt dom. Jag misstänker att det inte kommer bli poppis när dom väl blir instängt i valphagen. För jag hoppas ju att vädret blir så pass bra att dom kan vara ute längre än 5-10min och då går det ju inte för sig att ha 6st på äventyr här runt gården ;D
Än så länge så kan jag se att det är 3st som är lite mer godmodiga och 3st som är riktiga busknippen. Men i ärlighetens namn så är det inte avsevärd skillnad på dom, men man ser i alla fall lite personligheter och och det är härligt!

Jag har börjat samla ihop grejerna till valpväskorna, leksaker, koppel, foder, godis, nu funderar jag på om jag har säkerhets kopierat "användarmanualen" eller om den också gått om intet i den kraschade datorn. I så fall så får jag ta och knåpa ihop ett nytt. Det är lite tips om mat, rumsrenhet och lite annat.

Nä nu ska jag ut ge valparna lite mat och ut med dom. Full rulle. Veckobilderna kommer, jag måste få lite lugnare så jag har tid att sitta och välja ut och sortera.

Det kliar i tänderna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar