onsdag 17 juni 2009

Miljötränat

I måndags så var vi på kurs igen, men inte i vanlig ordning. Jag fick gå på kursen kl 19,00 istället eftersom jag inte hann klart jobbet. Och det gick väl sådär. Det var ju nya spännande hundar, så hon hade inte alls vilja att ha kontakt med mig, oavsett korv pipande hoppande och lekande från min sida. Hon gick över i skall istället. Det vi tränade var aktivering i skogen, och även om Bitzie inte ville samarbeta så var det nyttigt och några ljusglimtar fick vi till. När vi slutligen kom tillbaka från aktiverings promenaden i skogen, så släppte allt och hon hade bra följsamhet med mig. Vi gick slalom runt koner, alla samtidigt. Kaotiskt men hon fixade det!
Så det gäller fortfarande att tjata in miljöträningen.
Idag fick hon följa med när jag skulle till stan och handla. Det blev en hel del sitta i bilen, men vi var ut och promererade på div ställen, och det gick riktigt bra. Vi var inte iväg mitt i centrum, men på parkeringar vid affärer.

Nu så håller vi på att packa för att åka till fjälls. I morgon bär det av. Jag hoppas på finväder och mycket vackra bilder, men vet att det skall regna i morgon och vara kallt i helgen, möjligen blir det bättre på söndag när vi åker hem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar