onsdag 10 juni 2009

Miljöträning




Idag har vi vart och miljötränat lite jag och Bitzie. Det blev en sväng in till stan och coop parkeringen, inget merkvärdigt bara titta på alla bilarna och människor, promenerade runt lite och sedan in i bilen igen. Sedan fick hon hänga med i bilen på resen av ärendena jag gjorde. Det är väl enda fördelen med skruggit väder. Man kan ha med hundarna i bilen, annars är det ett STORT NO NO! Livsfarligt att ha med hundarna i bilen när solen tittar fram.


Bitzie är tyvärr lite åksjuk av sig och kräks nästan varje gång vi åker någonstans, jag har lånat mammas trådbur och haft henne i. Den rasslar lite och har tänkt att det kan bero på det. Så nu har jag bytt till min tygbur, och i måndags gick det jättebra, men idag kräktes hon igen, hmm jag hoppas att det går över, stackarn.




Nu är i alla fall hundgården fixad. Börje har sträckt staketet så att det inte går att få i lutning och klättra över.


För att testa så släppte vi ut hundarna och vi gick runt och ropade på dom. Rave och Bitzie hoppade och skuttade mot staketet, men kom inte över. Perfekt!


Lite skoj var det att titta på dom när Rave hoppställde sig mot staketet så klättrade Bitzie upp på hans rygg... smarta små rackare...




I morgon är det skolavslutning för grabbarna ÅH så skönt!


Det är så man undrar om lovet är för barnen eller föräldrarna, det ska bli underbart att ha dom hemma igen.


Och slippa tänka på läsläxor, gympakläder, badkläder, låneböcker osv.




Ha en underbar kväll!


Jag ska fixa sommarlovstårta tills i morgon :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar